Zabawy w domu

Spis zabaw:



Rysuj z Mam i Tat

Jak sprawi by dzieci chtnie rysoway? Tak czsto syszymy z ich ust sowa „Ja nie potrafi…”

A przecie rysowanie moe by radosn zabaw, tworzeniem czego nowego, niepowtarzalnego. Rysowanie z rodzicem to dopiero rado, kiedy wymyla si nowe postacie, zwierzta, a nawet cae historie. Taka zabawa wciga wszystkich czonkw rodziny, rozwija wyobrani, sownictwo a take procesy spostrzegania i sprawno manualn.

Zachcam wszystkich do wsplnej zabawy kredk i owkiem.

Rysowanie lustrzanych odbi

Rysujemy jednoczenie obydwoma rczkami. Jeli dziecko samo nie potrafi rysowa oburcz, moemy chwyci jego donie w swoje i rysowa razem. Zaczynamy od prostych wzorw. Wane jest by narysowa lini pionow przez rodek kartki.

Jeli dziecko jeszcze samodzielnie nie potrafi rysowa, mona nakreli mu ksztat, tak by mogo rysowa po ladzie.


Rysowanie k rnej wielkoci
Rysowanie k rnej wielkoci
Rysowanie serduszka –
zaczynamy od wsplnego miejsca
Rysowanie serduszka – zaczynamy od wsplnego miejsca
Drzewko –
rysowanie po ladzie
Drzewko – rysowanie po ladzie
Biedronka –
trudniejszy stopie
Biedronka – trudniejszy stopie
Leniwe semki

Innym pomysem na rozwijajc zabaw plastyczn , moe by tworzenie obrazkw na podstawie tzw. „leniwej semki” – czyli rysowanej poziomo. Zasada jaka obowizuje podczas jej krelenia : zaczynamy rysowanie od rodka w lewo do gry. Leniwe semki

Tak jak na przykadzie: (strzaka wskazuje kierunek krelenia)

Ksztat krelimy kilka razy po ladzie wybranym kolorem kredki. Po narysowaniu obracamy kartk tak, aby semka bya w pionie i dorysowujemy elementy tworzc w ten sposb wesoe obrazki.




wesoe obrazki

ycz wesoej zabawy.

Mariola Zikowska

Literatura:
1. Marianne Frostig, David Horne „Wzory i obrazki – program rozwijajcy percepcje wzrokow.”
2. Teresa Chojnacka „Wesoe semki.”
3. Paul E Dennison „Gimnastyka Mzgu” – Przewodnik dla rodzicw i nauczycieli.





Strona gwna  |  © 2007-2017 by 1408